dinsdag 26 april 2011

Prachtig toch...

Vanochtend sta ik enthousiast op. Tien dagen heb ik apart gezet om na te denken over de laaste "week" van Jezus' leven hier op aarde. Als kind bezocht ik een Katholieke school en wist ik dat God goed was en is. Ik heb vaak genoeg aan de Heer gevraagd om mij te helpen. Hij hielp ook altijd.

Prachtig toch ....! Inderdaad maar op een gegeven moment ging het in mij knagen dat ik deze God wel beter wilde leren kennen. Ik herinner mij nog zo goed dat ik vanuit de schuifdeuren op de balkon, bad en vroeg aan God om Hem beter te leren kennen. Ik wist verder niet wat ik vroeg. De Heer bracht mij op wonderbaarlijke wijze naar Nederland waar ik in contact kwam met mensen die deze God kenden. Zij baden voor mij en mijn vriend (nu mijn man) zonder dat wij dat wisten. Op een kerstavond wordt mijn vriend aangesproken door de Heer; hij is zo onder de indruk en wil naar de kerk. Hij vraagt mij mee te gaan naar een kerk en natuurlijk wil ik samen met hem God gaan zoeken.... Samen met onze vrienden gaan wij op zoek. Resultaat: Ik heb in 1994 mijn leven aan de Heer gegeven en in hetzelfde jaar ben ik gedoopt in Amsterdam.

Prachtig toch....! Inderdaad, maar ik had nog steeds heel veel vragen. Elk mens draagt zijn kruis, zeggen ze. Ik ook! Ik heb zo mijn eigen ervaringen en ik had een enorme minderwaardigheidscomplex. Mijn vriend is geduldig en leert mij te praten over het verleden en samen met God wordt ik van deze complex genezen. Ja, er is genezing bij de Heer!

Prachtig toch....! Inderdaad, maar de Heer is mijn vraag niet vergeten. Mijn vriend, nu mijn man, wordt door zijn werk uitgezonden naar verscheidene landen en daar leer ik God beter kennen. Anderen vertellen mij van hun ervaringen met God en zo ontmoet ik God als iemand die een persoonlijke relatie met je wil hebben via Zijn Heilige Geest (= de Vaders Geest, die Hij aan ons gaf zodat wij niet alleen zijn in deze wereld nu Jezus opgevaren is naar de hemel). Ik ontmoet God als een Voorziener; Hij voorziet als je in nood bent met een oplossing op wonderbare wijze. Ik ontmoet God als een Vriend die altijd klaarstaat om te luisteren. Ik ontmoet God als een Vader. Vader ..... als je zelf geen vader-kind relatie hebt gehad, is dit idee zo moeilijk te bevatten. Nog steeds ben ik aan het leren wat dit betekent. Eigenlijk is het feit dat God, mijn Vader, Schepper en Herder is, de basis van al andere eigenschappen van God. Uit Zijn Vaderhart disciplineert Hij mij, voorziet Hij in mijn broodnodige behoeften (materieel, emotioneel, geestelijk etc.). Vanuit Zijn Scheppingskracht, is Hij in staat mij te genezen van ziektes en te bevrijden van elke situatie. Als een Herder beschermt Hij ons van het kwaad om ons heen.

Prachtig toch....! Zeker weten. Ik besef nu na het gedenken van Pasen dat deze God niet alleen voor mij is, maar veel belangrijker nog: Hij wil dat iedereen dit overvloedig leven geven. Ik vraag nu aan God en ik kies er vandaag voor deze Liefde van mijn Vader samen met Hem aan anderen door te geven. Liefde moet gedeeld worden.....! God was er allang klaar voor. Ik ben er nu klaar voor.

Prachtig toch...! Ik ben benieuwd hoe God mijn verhaal verder uitwerkt.....

Zijns, Au Huen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten